torsdag

image28   + 379241-14

heyheyhey (:
bättre dag idag!
Dagen var inte alls så jobbig.
Slutade kl 14.05 också. skönt! och idag på Son kom jag på vad jag vill bli..
BRANDMAN, inget jag tänkt på förut, det bara dök upp för vi läste om räddningstjänsten.
Skulle de inte passa?!  :O 

Det här hittade jag:

Utbildning

En eftergymnasial utbildning i skydd mot olyckor är två år och
 leder till examen i säkerhets- och räddningsarbete.
Utbildningen är studiemedelsberättigande.

Efter utbildningen har man möjlighet att arbeta som brandman
inom den kommunala räddningstjänsten. Utbildningen
kan också leda till andra arbeten inom räddnings-
och säkerhetsområdet, i kommunal, statlig eller privat sektor.

För att komma in på utbildningen krävs grundläggande
högskolebehörighet och godkänt betyg i ämnena svenska B, engelska A,
matematik A och samhällskunskap A.
 man måste också ha körkort för personbil och vara simkunnig.
Man ska dessutom vara fullt frisk och klara ett rullbandstest,
som kan genomföras på de flesta räddningstjänster
runt om i landet. Mer information om rullbandstestet finns
att läsa i ansökningshandlingarna.
Man bör inte lida av höjdrädsla eller klaustrofobi.


jag vill jag vill jag vill!
men nu satsar jag på att komma in på frisör
så får vi se vad som händer senare i livet!


Resten av dagen har jag inte gjort särsklit mycket, åkte o fikade me mamma efter skolan.
Sen hem till pappa & så fixade vi mat&godis & sånt till imorgon (tältning med klassen)
Sen har jag bara gått runt här hemma i mina skor till avslutningen,
Måste ju lära mig gå snyggt i dem ! haha :)
& nu ska jag snart packa lite. Men har faktist glömt vad jag ska ha med mej! :o
men imorgon kommer bli en kanon dag (Y)
slutar vid lunch , hem & fixa lite. sen tbx till skolans parkering
 kl 15.00 för att åka till Ösjönäs där vi ska tälta :)



pussheys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0