Gesäll 2013!

 
Har haft ett par intensiva veckor, med massa träning inför den stooora dagen.
Bästa,värsta,jobbigaste dagen ever.Vi var 3 st som gjorde gesällen och sen var de typ 10 som gjorde delprovet.
 
Dagen började vid kl 8.00,  permanent, damklippning,fönvågning,herrklippning,avancerad färg, styling,långhårsuppsättning,brudklädsel. Dagen bara rullade på. Jag var så sjuuuuukt nervös. men det var endå kul att det äntligen var dags, jag har ju lxiom väntat på den här dagen i 2 år.  vid kl 18.00 var det dags för bedömning, Jag hade såklart stallt mig längst ner i ett hörn & hade sista spegelnummret så jag fick veta mit resultat sist....Jag var såååå trött då och sååå himla nervös. efter att hafått vänta på att alla andra hade fått sina resultat så hade jag hunnit fundera så pass mycket att jag var sääker på att något måste jag ha gjort fel... Så kom jag in till dom och fick veta att det gått bra och jag var godkänd. ALLTSÅ den lättnaden...jag har slitit såååå jäkla mycket inför de här, kämpat och jobbar och övat. Och nu är det klart. jag är frisör på riktigt. behörig frisör.  vilket betyder en hel del, bland annat höjd lön.  Och det bästa är att är SÅ stolt över mig själv, det här har JAG gjort. visst har jag fått en massa hjälp. Fina Rose-Marie har hjälpt mig hur mycket som helst och utan henne hade jag inte klarat det. Men endå ... det är JAG som har gjort de här, tagit mig hit, kämpat. En av dom bästa dagarna i livet helt klart.
 
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0